Masalah tidak dapat menghantar sms ke 22111

Masalah X dpt hantar SMS & X boleh sent ke 22111

Q1: Mengapa saya tidak dapat menghantar SMS? 

A1: Sila pastikan bahawa dalam tetapan mesej telefon anda , nombor pusat yang ditunjukkan hendaklah +60193900039 . Jika anda masih menghadapi kesukaran untuk menghantar SMS, sila hubungi  khidmat Pelanggan kami di 12273 atau 1300-888-010 untuk bantuan selanjutnya.   

Q2: Saya tidak menerima SMS dari nombor 22111. Apa yang perlu saya lakukan? 

A2:
1. Klik " SETTING". 
2. Klik "MORE". 
3. Klik "APP MANAGER". 
4. SWIPE ke kiri sehingga jumpa perkataan "ALL". 
5. SCROLL DOWN sehingga jumpa FOLDER "MESSAGING" 
6. Klik "MESSAGING" 
7. SCROLL DOWN sehingga jumpa perkataan "SEND PREMIUM SMS". 
8. Tukar arahan "NEVER ALLOW" ke "ALWAYS ALLOW". 
9. Selesai semuanya, klik "SAVE" dan tekan BUTTON "HOME" 
10. "RESTART PHONE" kemudian periksa baki akaun anda dengan menghantar "BAL" dan hantar ke 22111  **Sekiranya masih tidak boleh menerima SMS tersebut, anda perlu hubungi talian khidmat pelanggan kami 12273 utk membuat laporan.

Dealer ONEXOX Anda
Wasap.my/60128666070